Je traject bij WerkPro

Je traject bij WerkPro

Meer informatie voor deelnemers

Wat hebben we te bieden?

Welkom bij WerkPro! We zijn blij dat je bij ons een werkplek hebt gevonden. Op deze pagina hebben we de praktische informatie over je traject overzichtelijk bij elkaar gezet.

Ben je nieuwsgierig welke werkzaamheden je op onze locaties kan doen? Kijk dan eens bij onze werkplekken. Je vindt hier onze locaties en je kan zoeken op functiegroep, zoals horeca of kringloop.

Cursusaanbod

Je leert veel verschillende dingen tijdens het werk. Maar soms wil je iets extra’s leren, bijvoorbeeld hoe je veilig voedsel klaar maakt in de horeca, of hoe je voor jezelf moet opkomen.

Je vindt het hele cursusaanbod op deze pagina.

Praktische informatie

Eigen bijdrage

Ben je ouder dan achttien jaar en krijg je zorg/begeleiding van WerkPro vanuit de Wet langdurige zorg (Wlz) of de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo), dan betaal je een eigen bijdrage volgens een vast abonnementstarief. Deze bijdrage wordt maandelijks geïnd door het Centraal Administratie Kantoor (CAK). Op de website van het CAK vind je meer informatie. Als je nog geen achttien jaar bent, hoef je geen eigen bijdrage te betalen.

 

Onafhankelijke cliëntondersteuning

Als je recht hebt op Wlz-zorg, kan je via het zorgkantoor hulp krijgen van een onafhankelijk cliëntondersteuner. Hij/zij ondersteunt (je) bij alles rondom jouw zorgtraject en dagbesteding.  Op de website van Zorgverzekeraars Nederland vind je het zorgkantoor voor jouw gemeente.

Bemiddeling bij klachten

Als je een probleem of een klacht hebt en je komt er samen niet uit, dan kun je contact opnemen met de onafhankelijk klachtenfunctionaris van WerkPro, Denise Kok.

De klachtenfunctionaris is neutraal en heeft geen oordeel over je klacht. Zij kan bemiddelen tussen jou en degene waarover de klacht gaat. Ook voor informatie en advies over de klachtenprocedure kan je bij haar terecht.

Je kunt Denise telefonisch bereiken op: 06 2544 3141 (ma, di en do van 9.00 tot 17.00 uur)
Of je kunt mailen naar 
klachtenfunctionaris@werkpro.nl.  

Externe vertrouwenspersoon

De externe vertrouwenspersoon is er voor iedereen die actief is bij WerkPro: personeel, deelnemers, cliënten, vrijwilligers en stagiairs. Als je te maken hebt met ongewenst gedrag op de werkvloer en niet weet hoe je dit kunt oplossen, biedt de vertrouwenspersoon een luisterend oor. Zij komt op voor jouw belangen met advies en praktische ondersteuning.  
Vertrouwenspersoon Janine Poort kan je telefonisch of per mail bereiken voor een afspraak: 06-26609900 (maandag t/m donderdag, tussen 8.30-17.30 uur) of janine.poort@gmail.com 

Cliëntvertrouwenspersoon in de Wet zorg en dwang

Elke cliënt die te maken krijgt met onvrijwillige zorg* heeft recht op ondersteuning van een cliëntvertrouwenspersoon (cvp). Meer informatie hierover is te vinden op de website van Menzis Zorgkantoor

* niet van toepassing bij WerkPro 

Klanttevredenheid

We willen graag weten wat je ervaring is bij WerkPro. We zijn blij als je tevreden bent over je traject en de begeleiding. We willen het ook graag weten als er dingen zijn waar je niet tevreden over bent. Daar kunnen we van leren en onze dienstverlening verbeteren.

Eens in de 2 jaar onderzoeken we organisatie-breed de klanttevredenheid. Soms houden we tussentijds een kleiner onderzoek en vragen we de deelnemers van een bepaalde locatie of doelgroep naar hun mening.

Op deze pagina lees je meer over de resultaten van eerdere onderzoeken.

Cliëntenraad

De cliëntenraad vertegenwoordigt de cliënten (deelnemers) en vrijwilligers bij WerkPro. Via de cliëntenraad hebben de deelnemers zelf iets te zeggen over hoe WerkPro het doet. Het belang van de deelnemers is ook het belang van WerkPro: wij willen graag weten wat goed gaat, maar ook wat misschien onduidelijk is of beter kan.

“Ik zit in de cliëntenraad omdat ik het leuk vind om mee te denken met WerkPro. Niet alleen bij mijn eigen project maar ook om dingen van andere projecten te horen.”

Wat doet de cliëntenraad eigenlijk?

Ben jij benieuwd wat de cliëntenraad doet? Of wil je zelf wel eens met de cliëntenraad (mee)praten? We hebben een informatiepagina gemaakt over de cliëntenraad. Hier staat ook hoe ze werken en hoe je je zelf kan aanmelden om lid te worden.